Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówna praca silnika, wypadające zapłony

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówna praca silnika, wypadające zapłony

    JanuszSz, Dzięki leci dla Cb "Pomógł" reszcie również dziękuję

  • #2
    Nierówna praca silnika, wypadające zapłony

    Kupiłem Octavie z przebiegiem 140 kkm, od samego początku zaczęła denerwować mnie nierówna praca silnika i drgania przenoszone na karoserie gdy utrzymuje na postoju np. 1000 obr/min. Przy 1500 obr/min słychać nawet delikatne strzały w tłumik.
    Ostatnio objawy jakby się nasiliły więc wymieniłem przy przebiegu 148 kkm świece zapłonowe na NKG 27 i kable zapłonowe na Beru ZEF 1224, ale nie odczuwam poprawy.
    Po rozgrzaniu silnika nierówna praca jest mniej odczuwalna ale nadal występuje.
    Podłączyłem VAG'a nie zapisał się żaden błąd, parametry na biegu jałowym są raczej w normie.
    W grupach 14, 15 i 16 na biegu jałowym widać, że zapłony wypadają. Najwięcej przypadków jest na 3 cylindrze sporadycznie na 2 i 4.
    Podczas rozgrzewania do temperatury roboczej było około 130 wypadnięć zapłonu.
    Przy podniesionych obrotach gdy czuć drgania karoserii VAG zlicza pojedyncze przypadki.

    Objawy występują na benzynie i LPG.

    Co można by jeszcze sprawdzić aby znaleźć przyczynę ?

    Komentarz


    • #3
      cewka do wymiany jak już wymieniłeś świece i kable a w 1.6 wymienia się również uszczelki kolektora było na forum

      Komentarz


      • #4
        Uszczelki nie uszkodziły się podczas demontażu, więc nie wymieniłem na nowe, chociaż byłem przygotowany.
        Wskazania przepływki na biegu jałowym są w normie około 2.0 g/s czasami spadnie do 1.95 g/s, więc raczej nie łapie lewego powietrza.

        Cewka to już spory wydatek .

        Komentarz


        • #5
          cewka właśnie najbardziej dostaje na gazie mi chodziła dobrze na benzynie i gazie ale jak włączałem klimę to wariowały obroty a uszczelki w sumie się wymienia jak się poczyta czyli wymień cewką bo to komplet z kablami i świecami
          tylko nie kupuj tanią made in china

          Komentarz


          • #6
            logan_x, To ja Ci napisze tak. Wczoraj miałem podobną sytuacje z moja 01 - obroty np skakały do 1500 na postoju i tak trzymało. Już miałem jechać do mechanika ale jeszcze pozwoliłem sobie zadzwonić do kolegi Mroko i to był "strzał" w 10-tke Poniżej wlewu oleju masz taki mały wężyk który idzie do kolektora zobacz czy się nie wypiął. U mnie to było powodem :diabelski_usmiech
            Załączone pliki
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz


            • #7
              Cewka nie dostaje bardziej na gazie, bo zarówno na gazie jak i LPG pracuje tak samo, taką samą iskrę wytwarza, taki sam impuls wysyła. Poprostu LPG trudniej zapalić, dlatego każda najmniejsza niewodolność układu WN będzie natychmiast obnażona. Jeśli będziesz szukał cewki możesz wziąć pod uwagę używkę ale tylko z 1.2 TSI, ja taką wyrwałem za 60pln z przesyłką, produkcja połowa 2012, a więc prawie nówka.

              032905106B nasz oryginał
              032905106E oryginał stosowany od 2011roku np w 1.2 TSI

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez piotrek_os
                logan_x, To ja Ci napisze tak. Wczoraj miałem podobną sytuacje z moja 01 - obroty np skakały do 1500 na postoju i tak trzymało. Już miałem jechać do mechanika ale jeszcze pozwoliłem sobie zadzwonić do kolegi Mroko i to był "strzał" w 10-tke Poniżej wlewu oleju masz taki mały wężyk który idzie do kolektora zobacz czy się nie wypiął. U mnie to było powodem :diabelski_usmiech
                Sprawdzałem czy silnik zgaśnie po zasłonięciu wlotu przepustnicy i po złożeniu wszystkiego do kupy silnik zaczął naprawdę kulawo pracować. Przyczyną był właśnie ten wężyk zsunięty z kolektora. Po założeniu wszytko wróciło do poprzedniego stanu, czyli nadal silnik nie pracuje idealnie.

                Po zasłonięciu wlotu przepustnicy silnik gaśnie, więc raczej nie łapie dużych ilości lewego powietrza.
                Chyba umówię się w ASO, sprawdza ciśnienie na cylindrach, szczelność dolotu itp.
                Jak ciśnienie wyjdzie ok to zostanie tylko cewka do sprawdzenia, może ktoś z okolic Trójmiasta użyczył by swojej do testów ?

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X